26 Eylül 2012 Çarşamba

Bitli Bileklik

 Bugün size canım sıkıldığında, yazın sıcaktan evde pineklediğim günlerde neler yaptıklarımlarımla ilgili bir örnek vermek istedim. Nasıl yapmaya başladım hatırlamıyorum ama takı yapmak en sevdiğim uğraşlardan biridir. Rahatlıyorum ve yaptıklarımı da kenara atmıyorum kullanışlı parçalar oluşturmaya çalışıyorum. Bunlardan ilki karşınızda Bitli Bileklik :)

 
Gördüğünüz gibi çok şeker bir görüntüsü var. Bu modeli ilk olarak hemen alttaki resimde gördüm. Fark edemediyseniz eğer en soldaki kırmızının modelinden. Böyle çok çok yapınca kolda çok daha iyi gözüküyorlar. :)
 

Yapılışı hiiç zor değil. Rahatlıkla yapabileceğinize inanıyorum. Ha birde adına bit denmesinin nedeni o içindeki gri halkalar. Ben halka diye tabir ederken kadın ' Ne halkası biti mi kastediyosun?! ' dediğinde azcık şaşırmıştım siz şaşırmayın emi canlar. :)

Gerekli malzemeler ;
ben mumlu ip kullandım normal ipte olur farketmez
bit denen o gri halkalar ana malzeme zaten
ipleri tutan o baştaki kapatma malzemeleri 
bileğinize sığmazsa o halkalardan ekliyip uzatabilirsiniz
birde klips var nasıl takacaksınız yoksa :)


Yapılışı ;
Öncelikle ipinizi ayarlayın. 3 tane eşit boyda ipiniz olacak. Boyunu size bırakıyorum. Eğer ki kolunuzda birkaç tur dönmesini istiyorsanız ona göre ayarlarsınız artık. Ben genelde göz kararı yaparım o yüzden bir şey diyemiyorum. Sonrasında 3 ipinizi birleştirip ucuna kapatma malzemesi diyorum adını bilmiyorum kusura bakmayın onla kapatın. Ardından bilekliği örmeye başlayalım. Saç örgülerimiz var ya onlar gibi 2-3 cm örelim. Sonra her ipe tek tek bitlerden takarak örmeye devam edelim. Boyunu ayarladıktan sonra ucunda gene sade bir örgü kısmı yapıp bilekliği bitirelim. Klipsini takın. Eğer boyu kısa kaldıysa benim gibi ucuna halka ekleyebilirsiniz. :)


Kolda da işte böyle gözüküyor. Ben bu bilekliğime bayılıyorum. Umarım sizde beğenmişsinizdir. Resimler çok kaliteli değil fotoğraf makinesi yoktu yanımda. Bu seferlik idare ederseniz çok mutlu olurum. Herhangi bir sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım. Kolay gelsin hepinize :)

Bu arada artık kendi yaptığım şeyleri 'kendin yap' etiketi altında paylaşmaya başlayacağım. Umarım sizde seversiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder