11 Ağustos 2014 Pazartesi

İnterrail Hatıraları İlk Durak / / BERLİN

Herkese merhaba! Yeni bir yazı dizisiyle karşınızdayım gördüğünüz üzere. Artık gittiğim yerlerle ilgili ufak tefek bilgiler vereceğim. Biraz da gözünüz gönlünüz açılsın diyerek bol bol resim paylaşmak istiyorum. Gittiğinizde uğramanız gereken yerlerle ilgili küçük bilgiler vermek istiyorum. Bunun içinde başlangıç olarak seçtiğim ilk yer arkadaşlarımla bir aylığına çıktığımız interrail gezimizin ilk durağı Berlin :)

Öncelikle nasıl başladığımızdan bahsetmek istiyorum. Arkadaşlarla yıllardır interrail yapmak istiyorduk, şimdiye nasip oldu diyelim.Gitmeden önce uçak biletlerimizi, interrail biletimizi, kalacağımız yerlerle ilgili rezervasyonları halledip öyle yola koyulduk. Uçak biletlerimizi malum daha uygun olduğu için Pegasus'tan aldık. İnterrail bileti dediğimiz şey de gideceğiniz yerlere, gezeceğiniz gün sayısına göre değişen fiyatı olan tren biletimiz. Kalacağınız yerlerin güzelliği cüzdanınızın doluluğuna bağlı. Biz bazen uygun fiyatlı yakaladığımız hotelleri bazen de ucuza gelsin diye hostelleri tercih ettik.

Önsözü bırakıp artık geziye geliyorum. Uçaktan, yükseklikten korkan biri olarak yaklaşık 3 saat süren yolculuğumuz bana baya uzun geldi. Neyse gideceğimiz hostele eşyaları bırakıp azıcık etrafı gezinmeye çıktık. Bu arada hostelimiz Alexanderplatz'daki One80 hostel. Kesinlikle tavsiye edilir odalar, ortam falan 10 numara 5 yıldız.

İlk günün yemeğini Bei Bolte adında bir restorantta yedik. Şansımıza çok güzel bir yer çıktı. Enerjiyi alıp yola koyulduk. Berliner Dom'u, Müzeler Adası diye geçen yeri, Karl Marx ve Engels'in heykelini, Dünya Saati'ni gördük ve yorgun bir şekilde ilk günü bitirdik :)

2. günümüzde, kahvaltımızı Almanların meşhur Bretzel'iyle yaptık. Tuzlu bir şey. Bir simit değil bence :) İlk gün görüpte gezemediğimiz yerlerden başladık. İlk olarak Berliner Dom'a gittik ki muhteşem bir yer. Gidecekseniz burayı aklınıza kazıyın. Zaten buranın arkası Müzeler Adası diye bilinen yer. Müze severseniz cennet gibi bir bölge. Buralar yemyeşil görürsünüz istediğiniz yerde yatıp yuvarlanın dinlenin.

Ardından Unter den Linden adlı cadde boyunca ilerlemeye başlıyoruz. Yol üstünde Humboldt Üniversitesi'ni, Neue Wache Anıtı'nı görmek mümkün. Ayrıca alışveriş caddesi isteyenler için Friedrich Strasse'ye buradan gidiliyor. Birsürü ünlü marka var. Ayrıca bu yolun ilerisinde Checkpoint Charlie var. İsterseniz gidip bakarsınız. Neyse yoldan çıkmayalım. Unter den Linden'in sonunda tüm heybetiyle Branderburger Tor nam-ı diğer Berlin Kapısı karşımızda. O kapının ardında devasa bir park var ki adı Tiergarten. Avrupa'da her şehirde devasa bir park var ki Berlin'in parkı işte burası.

Bu bol Alman bayraklı yer tahmin edeceğiniz gibi siyasi bir yer. Alman Meclisi daha doğrusu. İsterseniz girebiliyorsunuz ama internetten randevu vs. işleri varmış. Giremedik biz. Tepesi cam gördüğünüz gibi. Halkın meclisten üstün olduğunu simgeliyormuş. Girince orası da geziliyormuş. Giderseniz resimlerinizi atın bana da :) Ardından yolumuzu Yahudi Anıtı'na çevirdik. Beton yığınlar gibi dursa da ölen Yahudiler için yapılan bir anıt. Sonracığıma Potzdamer Platz'a doğru yola koyulduk. Sony Center falan var Potzdamer Platz'da. Zengin mekanıymış. Az turladık. Dışarıda Yıldızlar Bulvarı'nda Fatih Akın'ın adını bulup atıştırmalık bir şeyler aradık. Türk dürümcü bulduk. Ülkemin tatları işte miss :)

3. günümüzde, Berlin'in Potzdam adındaki kasabasına gittik. Devasa bir bahçenin içindeki küçük küçük yapılar insana eski zamanlarda yaşıyormuş hissi uyandırıyordu. Filmlerdeki gibi ağaçlı yollardan yürüyerek karşınıza birsürü bina çıkıyor. Neue Palais olsun Schloss Charlottenburg olsun gezip görebileceğiniz birsürü şey var. Vaktiniz olursa gidilebilecek bir yer.

İşte bizim 3 günlük Berlin turumuz böyle geçti. Görülmesi gereken şehirlerden biri diyebilirim. Gezilecek birsürü tarihi yapı var. Gidip bir görün derim. Buradan sonraki durak Hamburg. Sonraki yazıda görüşmek üzere. İyi yolculuklar :)